19 December 2010

Last Saturday

has been a long day. 

la la la...

okay. mula mula sekali aku sampai dekat amcorp mall.
sekejap. biar aku retype. ehem ehem.

okay. pagi pagi lagi aku turun stadium, ramai jugak member member turun, rindu dah lama tak workout pagi pagi. lepas stretching sikit sikit, jog sikit sikit, cycling 2 round keliling uia. tolak shortcut jadi la dalam satu round je ^^, teringat pulak nak pergi pusing pusing KL.

google2 jalan, start moto, jalanlah. sampailah dekat


1. Book Xcess. Amcorp Mall level 3.

ayam, buku memang murah. ada diskaun apa entah. yang penting aku jumpa buku si Parsons and Patterson. dua dua pon ada sen sen. rm40 dapat dua buku. even bukan buku baru lagi(09 & 05), tapi layankan je lah, memang dari dulu aku nak baca tak dapat dapat. bukan apa, malas nak cari. kat library tak ada. tapi kalau korang nak pergi beli buku, ni lah tempat yang aku suggest. semua buku pon murah murah. naik pelik aku. blackmarket ke apa. ha2.
*dah baca ke my favourite wife? sembilan ringgit sembilan puluh sen je kot kat BX ni. aku tak baca la buku buku camni.

2. Bookstock 2010. Uya Distro ss15 Subang Jaya.

quote mereka:
Hari dimana kita semua meraikan penat lelah dan jerit perih syarikat publikasi buku indie dalam menerbitkan buku. Kekangan modal dan masa tak menghalang untuk mereka ini untuk terus menyumbang pada industri buku negara. Rata-rata mereka ini tiada bangunan macam DBP tapi minta maaf cakap, menghasilkan karya-karya yang jauh lebih baik dari itu.

ini first time aku tengok scene pemuisi, karyawan indie punya buku. macam best jugak! ^^

3. Restoran Majeed. SS 15
kedai makan ni biasa je. tapi, fyi, inilah port penyokong Spurs lepak layan bola. siap ada sign "White Hart Lane" lagi. jarang nak jumpa Malaysian support Spurs, sikit sikit big four. tapi sekarang, dah ramai Spurs fan, dalam kampus pon ada jugak budak lain yang pakai jersi Spurs. bukan apa, sebab dah power. haha. Arsenal kalah Liverpool kalah Inter kalah Chelsea seri. amacam?

4. YOUTH LENS: Film & Photography on Children’s Rights.The Annexe Gallery, 2nd Flr, Central Market

layan gambar gambar. oh best.
“Youth Lens” represents a collection of photos taken by the children of Chow Kit. Led by Dina Zaman, Sheng Saw, Zulfirdous Abu Hassan and Adriana Nordin Manan, these children were each given a disposal camera, taught the rudiments of working a camera and just told to have fun. And have fun they did. The exhibition is exciting, funny, sweet, sad and a little naughty. The images carry a certain insouciance with the backdrop of Chow Kit reflected back into the children's lenses.

sekian, trip aku sorang2 disebabkan budak lain semua takde. ceh.

Say: "Travel through the earth and see how Allah did originate creation; so will Allah produce a later creation: for Allah has power over all things.   Al'Ankabut-20

3 comments:

azam baizen said...

wow tak sgka lak ko layan buku. hehe. thanz for da suggestion for bookstore tu. xtau lak ader jual buku2 murah ni. aku taw satu je bukshop cm2 called pay for less. dlu ader kat ou tapi dah closed down. huuu

faaizz d. zul said...

@azam baizen

oo, ada paylessbooks tu, tp biasa diorg buat warehouse sale. pernah jgk aku pergi dulu. diorg update dkt web je http://www.paylessbooks.com.my

anywy, baca buku syok apa, boleh berfantasi. haha.

azam baizen said...

Haha btol2. Nice !