06 October 2011

[FiQ] Forum Tinta Emas Layar Perak 2011.09.29

salam alayk'

FiQ - found in quotations



credit


Dr Harlina Halizah kata

“…saya selalu mengingatkan diri saya bahawa kita ni tidak diuji Allah dengan paras rupa yang cantik, tidak juga diuji Allah dengan bakat yang begitu menyerlah, tidak diuji Allah dengan ribuan peminat, itu sebabnya kita agaknya lebih senang nak mengkritik, mencela tetapi bukanlah mudah untuk seorang yang mempunyai semua ini untuk memastikan bahawa setiap kalimah yang dikeluarkannya itu akan membawa manusia kepada mengingati Allah”

“…kalau ada duit lebih, beli buku. Sebab buku ni dia tidak akan basi, tidak akan rosak binasa…”

“…sampai bilalah ye brothers and sisters nak duduk di kerusi, menjadi pendengar satu forum ke satu forum. Dahulu semasa saya di tempat pendengar, saya melihat finalis berbincang, saya akan sentiasa berdoa -Ya Allah berikan saya peluang berjalan untuk suatu hari nanti saya berada di depan untuk memberikan input saya – itu doa saya setiap kali…”

Wardina Safiyyah kata

“…be fair to others. They might be even better person than us.”

“..my husband said to me - You do not know how many people you have touched and how many girls have you inspired to change”

“… saya merasakan bahawa kadang-kadang it’s not so much about what we say, but it’s really how we act, it’s really impactful”

Ust Syaari Abd Rahman kata

“setakat mana kita membaca menentukan setakat mana kita menulis”

sekian.

lagi Found In Quotation


2 comments:

Unknown said...

aku suke kata kta deorang..

faaizz d. zul said...

@JIJI YU

yup. diorg ohsem, byk ilmu.