12 January 2012

[video] 우리의 행복한 가족

salam alayk' & greetings.



video by krunchieroll



mood video ni, comel kawan-kawan yang pernah berbulatan gumbira misti teringat-ingat zaman muda mudi mereka kan?

terutamanya kepada yang dah tak rajin pergi usrah lagi.

macam saya. hah.



eh, sebenarnya bukan dah tak pergi usrah lagi.


tapi konteks usrah tu yang dah dijenamakan semula.

bagi saya, usrah boleh dimana-mana. brader-brader seusrah boleh berfutsal bersama. pergi seminar bersama. mengurus program bersama. bertukar buku-buku bersama. pergi tengok demonstrasi bersama. berflashmob bersama. even kalau jumpa di kafe pon boleh jadi berjam-jam sembangnya. kadang-kadang sampai tak perasan dah cover macam-macam isu.

dari isu agama, isu semasa, isu politik, isu mahasiswa, isu welfare, isu gerakan Islami, isu luar negara, isu Malaysia dalam 2,5,10 tahun lagi, isu filem, isu kupas buku, isu ustaz-ustaz. isu teknologi dan seterusnya.

usrah tak semestinya duduk berbulatan di masjid/surau. saya pernah dulu berpersepsi secara kurang adil pada usrah dengan melabel aktiviti ini tak hip tak kool. sampailah saya faham konteks sebenar dia. kadang-kadang saya rasa usrah tu bentuknya bebas, asalkan faham dan tak lari dari rukun usrah yang tiga tu:  taaruf, tafahum, takaful.

saya juga nak ucap tahniah kepada inche gabbana kerana burjaya menganjur pertandingan video osem ni.

saya juga nak ucap tahniah kepada inche gabbana kerana burjaya menjenamakan usrah dalam terma yang lebih segar dan hip.



"bulatan gumbira" katanya.






*nak consider grup ni as usrah jugaklah. boleh? *






8 comments:

Unknown said...

cool !

3p4h said...

Jom, kita 'main2' sambil berusrah. Baru beronok-ronok! Hehehe...

faaizz d. zul said...

nadia rusli :
cool. eh, entri ke vid yg cool?

huzaifah :
jgn, nanti murobbi marah. ha3

suzie rahman said...

nice.keep blogging,

Anonymous said...

wowh. kuul! they're osem!hehe xD eh.and you too,penulis entri. :D

faaizz d. zul said...

to anon

dats why they win the contest. me, no cool at all...
=)

BERMASALAH said...

selamat berusrah :)

faaizz d. zul said...

to penconteng

=)