22 December 2011

flowing information. fullstop.

Salam alayk'

ini apa yang aku tuliskan di blog Uthmanians.

_______

We just published the first edition of our new monthly newsletter by the name of The Stream. The newsletter’s aimed primarily at content creators. The first version talks about all our recent news. We’re hoping that Uthmanians will find the newsletter to be helpful rather than annoying. Please tell us if we’re not doing a good job. =)

The Stream #1 201112





The Stream is introduced as a monthly newsletter of Uthmanians. The name is inspired by the flowing stream which is geographically located in Mahallah Uthman. Established in December 2011 under the Bureau of Information & Multimedia of MURC.





share them if you like it!

download it on Scribd. click here.


___________


rileks, aku belum nak klik publish lagi.

aku sedang gigih memikirkan macammana entri ini tak nampak macam kopipes sangat walaupun dua-dua post berkongsi konten yang sama.

maka di sini aku akan ceritakan penipuan-penipuan yang berlaku didalam buletin kompak ini.

#1 - kebanyakan nama-nama editor di akhir setiap artikel adalah digunakan dengan izin tuan punya nama. kepala editor telah menyunting hampir 96.37 peratus daripada artikel asal sebelum diterbitkan. ya, aku dah edit tahap gilbab punya supaya artikel-artikel nampak serius dan profesional. heh... at least nampak-serius-dan-profesional di mata aku.

#2 - Nama-nama yang digunakan sebagai watak responden di dalam setiap artikel juga adalah satu dusta desperate for the sake of menampakmeriahkan program. Seriesli, kau percaya Amirudin datang tazkirah? oh men... momen masa menulis tu buat aku nak senyum sambil ketawa 3 harakat. ha ha ha... ok cukup. tapi, kawan aku yang Ustaz pinta aku jumpa setiap responden dan pinta izin mereka untuk guna nama mereka. dan sekaligus melafazkan "komen" masing-masing. so, case closed.

dah. itu je. tak elok tipu banyak-banyak. yang paling penting, konten artikel aku tak tipu. facts.


logo TS. ada sikit gambar atap Blok C dalam text logo. download it here

jangan tanya aku kenapa nama buletin kompak ni "The Stream : flowing information"

jus kreatif aku dah habis mengalir semata-mata memikirkan nama, tagline dan design logonya. tapi kalau kau nak tahu calon-calon tagline yang aku senaraikan sebelum memilih "flowing information", nah ini dia :

The Stream that scream.
Uthmanians Monthly Juice.
Creamy Stream.
The Torch? No. It's The Stream.
Comfy to alligators, friendly to Uthmanians.
Navigating news.
It's a new month!
Super Info Highway in Your Hand.


akhirnya bila aku lepak sambil memerhatikan sifat sungai kecil di titi antara kafe dengan blok D, yang aku nampak cuma aliran deras. Aliran air yang merangkumi pelbagai konten. Air ofkos la ada, lumut ada, sampah jajan Mamee ada, bunga-bunga ada, sampah jajan Cloud9 ada, ikan-ikan ada, binatang apa entah yang macam kerang tu tapi saiz dia besar telapak tangan ada, biawak ada, selipar fipper ada.

terus flowing information jadi tagline The Stream.


entah apa kena mengena. aku pon dah malas berfikir. lagipon principal dah bagi signal macam-macam mahu disiapkan secepatnya.

Alhamdulillah, edisi pertama sudah burjaya diterbitkan. edisi kedua Februari nanti aku nak buat saiz A3 lipat dua. insyaAllah...




aku pernah tulis juga entri macam ni dulu. klik sini.

eh, lupa nak tanya. antara kesemua calon-calon tagline, mana satu anda akan pilih?




6 comments:

3p4h said...

Wow! Save the world by using scribd! Congratz bro.

p/s: Awesome! Lebih2 lagi waktu ko dapat idea bernas The Stream ni... hehehe...

Umairah. said...

"..artists today think of everything they do as a work of art. it is important to forget about what you are doing - then a work of art may happen." -andrew wyeth

moment pilih tagline boleh dikatakan yg paling artistik.

subhanallah, excellent job.
tahniah. :)

btw, antara semua..yg plg best; the stream kot. simple, dan sng nak sebut.

faaizz d. zul said...

@huzaifah

absolutely! scribd=invention power untuk documents sharing.

btw, ekceli bajet utk fotokopi takde.
hardkopi terhad kepada warga Uthman, dan student leader sahaja.

@umairah

ye. memilih tagline sgt "arty".
btw thanx.

teruskan menyokong The Stream!
*promo*

Izyan Kaher said...

phewww .. go green nampak =)
the stream - honestly tetibe teringat assignment fluid and stream tak siap lagi ha ha ha(cukup 3 harkat)

keep on doing this great job!

faaizz d. zul said...

@izyankaher

mistilah go green. kata "pencinta alam". ambik fluid lagi? fuhh. serik2.

Annisa said...

nak tgk edisi ke-2..

jap.. suka Mamee and cloud9 masa kat kolej dulu..


XD